لام دوستان بنده محمد فتحی هستم، خبره ارشد تکنولوژی اطلاعات و پرکار در گستره مارکتینگ ، 6 سنه قبل کمپانی خویش را در سن 19 سالگی راه اندازی کردم و متعلق به زمان تا کنون مشغول بازاریابی تلفنی، حضوری و اینترنتی برای محصولات کمپانی خودم و شرکت هایی که به آن ها سرویس می دهیم هستم ، تصمیم گرفتم برای کمک به شرکتها و کسب و کارهای گوناگون در این دوران رکود و مخصوصا کمپانی های کوچک و اخیر تاسیس راه حل هایی جهت افزایش فروش و کاهش هزینه های تبلیغاتی ارائه بدم. گرد از بهترین طریق های تبلیغاتی که خودمان در کمپانی استفاده می نماییم و پاسخ هم گرفتیم ازش ، بازاریابی تلفنی هست که از امروز این سوژه را به چهره کاربردی برای شما رفقا در قالب چند نوشتار ارائه خواهم داد.
همیشه شنیده ایم که اولین برخورد بسیار مهم است و در بازاریابی تلفنی هم اولین جملات و کلماتی که به شغل می برید زیاد مهم هستند و اگر فقط در چند ثانیه اول نتوانید نیرومند عمل کنید بی گمان مشتری باالقوه خویش را از دست دیتا اید و باید خداحافظی کنید و گوشی را بگذارید.
با توجه به تجربه ای که دارم در فرایند بازاریابی بهتر است که شما بعنوان یک رایزن اقتصادی و حل کننده ی مشکل با طرف مقابلتان گفتگو کنید، زمانی یک بازاریاب و مخصوصا بازاریاب تلنفنی می تواند نیرومند عمل کند که فرد مقابل حس کند که شما دشواری ها او را می دانید و برای مشکلاتش راه حلی دارید.
قانون 7 ثانیه:
یکی از نامی ترین قوانین مربوط به فروش، قانون 7 ثانیه می باشد که می گوید زمانی که شما بازاریابی تلفنی را آغاز می کنید فقط 7 ثانیه وقت دارید که به مشتری دلیلی قانع کننده برای ماندن روی خط تلفن ارائه دهید.
اما چگونه می توانیم از این 7 ثانیه زرین استفاده کنیم و بتوانیم دلیلی قانع کننده به مشتری بدهیم برای ابقاء پشت خط تلفن:
بدون هیچ نوع پیش فرضی با مشتری وارد مذاکره شوید.
اغلب برای ما قبل میاد که ممکنه یک سری از اشخاص و سوداگری ها رو بخاطر اینکه خودمان اندیشه می کنیم خواهان سرویس و خدمات ما نیستند از فهرست تماس هایمان حذف می کنیم اما بارها و بارها برای خود بنده این اتفاق افتاده که کسب و کارهایی رو که اصلا فکرشم نمیکردیم به خدمات ما دربایستن داشته باشند پس از یکبار تماس و بدون هیچ دردسری از ما خرید کردند.
روی لحن صدای خودتون مهار داشته باشید.
در این 7 ثانیه تنها از تُن صدا، لحن و روش ی ارائه ی مطالبتون شما رو داوری میکنند، از شما و گردآور ی شما تصویر ذهنی برای خودشون می سازند و اگر شما بتوانید در این 7 ثانیه اول با تمرکز و تسلط کامل بر گفتارتون پیامتون رو به مشتری برسونید برنده این گفتگو هستین.
یادتون باشه که نباید در صحبتتون شتاب کنید و نباید خیلی کند و کسل کننده حرف بزنید که مشکلی کلافه و خسته بشه. پس باید آهنگی متناسب و بخردانه در مکالمات داشته باشید.
مطالعه این مطلب نیز به شما برادر عزیز پیشنهاد می گردد: سه قدم برای پژوهش کردن درباره ی مشتریان فروش تلفنی
جمله ی ابتدا کننده گفتگو
برای اینکه بتوانید شروع خیلی قوی و احسان داشته باشید مسلما باید برنامه ریزی شده عمل کنید، پیشنهاد من به شما اینه که یک جمله ی آغاز خوب و نیرومند برای نخست مکالمتون بنویسید.
این جمله ی آغاز باید شامل این خاصیت ها باشه:
برای دریافت مشاوره رایگان با
سعی کنید در همان ابتدا برای درود و احوالپرسی از اسم مشتری در مکالمتون کاربرد کنید، شیرین ترین واژه برای هر کسی نام خودش است و به کارگیری اسم طرف روبرو در گفتمان مایه می شود که او با شما ارتباط بهتری داشته باشد و پرماسیدن راحتی و تقرب کند.
معرفی کامل از خودتون داشته باشید، مثلا: "بنده فتحی هستم از کمپانی اریکه گذرگاه تماس میگیرم خدممتون."
شرکت و گویه کاریتان را شناسایی کنید، یعنی پس از نام شرکت گویه کاری کمپانی را بیان کنید. مثلا" فتحی هستم از کمپانی تخت راه، ارائه دهنده مشاوره های تخصصی بازاریابی و برندینگ"
در این مرحله شما باید ارزش و هوده ای رو که می توایند برای ظرف روبرو داشته باشید رو بدنبال جمله ی علت اینکه تماس گرفتید ذکر کنید. مثلا: " فتحی هستم از کمپانی بست اه، ارائه دهنده مشاوره های تخصصی بازاریابی و برندیگ اینترنتی که به شما در فروش اغلب و کاهش هزینه های تبلیغاتی کمک می کند." یادتون باشه که باید به قانون WIFM توجه کنید(( What's in it for me?)) یا (( در آن چه نفعی برای من است؟)) اگر در جمله ی فایده، توجهی به مخاطب نکنید، مشتری را عملا از دست داید.
در این مرحله حتما یک پل برپایی کنید برای اینکه بتوانید ارتباط خود را با مشتری برای تماس های بعدی یا پیمان ملاقات حضوری حفظ کنید.
رونمایی OmniVision از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی برای موبایلهای پرچمدار
تازهترین قیمت موبایل در بازار + جدول
تازهترین قیمت موبایل در بازار + جدول
شنود و جاسوسی از لپتاپهای اپل غیرممکن شد
چگونگی شروع تلفن کردن در بازاریابی تلفنی
ی ,بازاریابی ,کمپانی ,مشتری ,های ,ثانیه ,7 ثانیه ,جمله ی ,در این ,بازاریابی تلفنی ,که به ,ارائه دهنده مشاوره
درباره این سایت